Yasie

Direktlänk till inlägg 2 juli 2011

Me Traveling, Tunisia!

Av B Said - 2 juli 2011 11:25


Dag 3

Vila!


Då var det dags för dag 3, den dagen kände jag mig lite slut. Jag hade svårt att hålla ögonen öppna så fort jag satte mig ned hihi. Så därför valde vi att ta det lugnt den dagen, att bara vila och umgås med familjen. Vid förmiddagen var vi hemma och tog det lugnt. Så det var inte mycket som hände den dagen.


Vi eftermiddagen tog jag och älsklingen taxi in till stan och promenerade lite. Det vi upptäckte var att ända sedan Jasminrevolutionen har många butiker slutat att sälja guld. Under den tid som många demonstrerade för demokrati så fanns det en del bråkstakar som sprang omkring och sabboterade. Jag är glad att dessa våldsamma dagar är över. Men många affärsägare väljer ändå att inte sälja guld utan har gått över till att sälja förgyllda smycken.


Silver, en vara som det annars brukar finnas mycket av i Tunisien hittade vi bara i enstaka butiker. Men en butik som annars är min favorit hade lika mycket silver som vanligt. Jag hittade många vackra silversmycken som jag ville köpa, så det var svårt att välja.


  Här är ett av de smycken som jag valde. Det står Allah på den =).


För ett par år sedan var det definitivt värt det att köpa silver i Tunisien, men nu har det börjat bli dyrare. Inte för att det utgör något hinder för mig ;)


Dag 4

Besök hos faster Fekria och moster Selwa.


Så var det dags för släktträff igen. Efter lunch gjorde vi oss redo och sedan bar det iväg till en av Sfax många villaområden för ett besök hos min kära faster Fekria. Min svärsysters lilla 1-åriga dotter Marjam ville självklart leka lite med oss först.


    Marjam upptäckte till sin förtjusning min hats perfekta funktion som pickabooo-leksak hihi


  Det hade varit finare med utsläppt hår i den hatten tycker jag, men i värmen är det superskönt att ha håret i en fläta istället =).


  Jag fick leta ett tag i stan i Gbg för att få tag på någon väst till mina klänningar, en dag senare hittade jag denna fina hos MissInes samt en jeansväst hos Monsoon. Loove them.


  Jag och älsklingen.


Det var ännu en tevlig dag det, jag hade också fått väldigt fina presenter av mina svärsystrar den dagen, jag ska se om jag hinner fota dem också.


Ha en bra dag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av B Said - 5 juli 2011 09:57

Ny blogg! Nu är det som så att jag har blivit mer intresserad i blogg.se! Jag har svårt för att lämna sådant som jag är van vid och byta till något nytt, men jag känner att det behövs =)   Kom över till min nya bloggadress och säg gärna vad ...

Av B Said - 5 juli 2011 09:24

  Ibland tänker jag att vore kul att ta en liten kurs i makeup. Jag har inga större svårigheter med sminkning men det vore kul att lära sig mer, och få ett diplom dessutom =). Kanske borde jag fokusera på körkortet istället? =/ Jag var inne på L...

Av B Said - 5 juli 2011 08:41

Hej! Jag vaknade tidigt idag, inte för att det är ovanligt, jag är en morgonmänniska som inte gillar att sova bort mornarna. Varför sova bort den mest underbara tidpunkten på dagen? Det är då det är så underbart ljust ute (de dagar det är soligt) o...

Av B Said - 4 juli 2011 12:26

Hej! Nu ska halvsjuka Yasie iväg till jobbet. Maten är snart klar men jag har ändrat mig och tänker inte ta med mig något till jobbet. Jag får äta när jag kommer hem istället =). Nu ska jag bara göra mig klar, ta på mig och sånt där. Jag vet som va...

Av B Said - 4 juli 2011 10:35

Hej!   Vanligtvis med tanke på min olivfärgade hy så föredrar jag varma färger när det gäller kläder, accessoarer och smink osv. Och då är min absoluta favoritfärg grönt, speciellt militärgrönt! Men nu i sommar så är jag väldigt förtjust i blått,...

Presentation


Hej! Yasie B.said heter jag och är född i Sverige med föräldrar från Tunisien och Marocko. Jag är en spontan och glad tjej som studerar till sjuksköterska och gör mycket annat vid sidan av.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards