Yasie

Direktlänk till inlägg 3 juli 2011

Me artist

Av B Said - 3 juli 2011 13:15

Hej!

Nu har jag äntligen bilder att sätta in på min ansiktsmask som jag har jobbat med i ett antal dagar. På bilderna ni kunde se sist så hade jag gjort en mask av tidningspapper och tapetklister.

Jag har kommit fram till att det är bättre att limma fast fler än 3-4 lager, för på så sätt blir masken mer hållbar och mindre fragil. Dessutom kan det vara bra att stryka ett tunt lager vaselin på gipsansiktet innan man börjar lägga på tidningspappret så masken inte fastnar när den har torkat färdigt. Som tur är så överlevde min mask alla drag och ryck för att få loss den =)


Det jag gjorde sedan var att måla masken vit med akryl utspätt i lite vatten, fick måla många lager för att tidningspappret inte skulle synas. Jag kom sedan på att det hade varit smidigare att bara köpa vit spray och spraya på hihi. Man lär sig. Sedan målade jag masken i oxblodfärg (blanda röd akryl med liiiite mörkgrön akryl), 2 lager. jag såg till att penseldragen inte blev synliga genom att borsta flera gånger tills spåren blev tunnare och tunnare. Resten av spåren försvann när masken sedan torkade.





  Jag ritade sedan ut fina snirkliga linjer på masken som jag målade med lim utspätt i vatten, där jag sedan strödde på glitter innan limmet hann torka. Guldglitter och svart glitter gav följande resultat.


Därefter hittade jag en tékartong som jag klippte ut i 4 delar, det gav mig idén om att klippa ut en fjäril som jag hade tänkt ha över masken =). Jag skissade en fjäril på delarna och klippte sedan ut. Därefter målade jag dit rött, gult och svart och dekorerade med guldglitter, på samma sätt som ansiktsmasken.

  Nu ska jag sätta fast vingarna på masken och dekorera klart med glitter. Jag är inte riktigt säker på vad jag ska göra med läpparna på masken. Svart glitter kanske?


Ha det bra så länge!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av B Said - 5 juli 2011 09:57

Ny blogg! Nu är det som så att jag har blivit mer intresserad i blogg.se! Jag har svårt för att lämna sådant som jag är van vid och byta till något nytt, men jag känner att det behövs =)   Kom över till min nya bloggadress och säg gärna vad ...

Av B Said - 5 juli 2011 09:24

  Ibland tänker jag att vore kul att ta en liten kurs i makeup. Jag har inga större svårigheter med sminkning men det vore kul att lära sig mer, och få ett diplom dessutom =). Kanske borde jag fokusera på körkortet istället? =/ Jag var inne på L...

Av B Said - 5 juli 2011 08:41

Hej! Jag vaknade tidigt idag, inte för att det är ovanligt, jag är en morgonmänniska som inte gillar att sova bort mornarna. Varför sova bort den mest underbara tidpunkten på dagen? Det är då det är så underbart ljust ute (de dagar det är soligt) o...

Av B Said - 4 juli 2011 12:26

Hej! Nu ska halvsjuka Yasie iväg till jobbet. Maten är snart klar men jag har ändrat mig och tänker inte ta med mig något till jobbet. Jag får äta när jag kommer hem istället =). Nu ska jag bara göra mig klar, ta på mig och sånt där. Jag vet som va...

Av B Said - 4 juli 2011 10:35

Hej!   Vanligtvis med tanke på min olivfärgade hy så föredrar jag varma färger när det gäller kläder, accessoarer och smink osv. Och då är min absoluta favoritfärg grönt, speciellt militärgrönt! Men nu i sommar så är jag väldigt förtjust i blått,...

Presentation


Hej! Yasie B.said heter jag och är född i Sverige med föräldrar från Tunisien och Marocko. Jag är en spontan och glad tjej som studerar till sjuksköterska och gör mycket annat vid sidan av.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards