Yasie

Alla inlägg den 14 juni 2011

Av B Said - 14 juni 2011 16:33

Hallå!

Nu känner jag faktist bara för att resa. Eftersom älsklingen är i Tunisien i 3 veckor och hälsar på släktingar så vore det kanske kul att åka dit en vecka och överraska honom =). Förr kunde man få tag på en sista minutenbiljett för ca 1000 kronor, men nu efter "Jasminrevolutionen" som vissa har valt att kalla det så har priserna stigit i höjden. Men det ser ändå ljust ut, vanligtvis brukar resbolagen sänka priserna bit för bit ju närmare datumet för avrresan kommer.

17 juni är en biljett som börjar bli billigare, så jag tänker avvakta i två dagar till, blir det inte billigare så köper jag ändå =). Om det blir slutsålt får jag istället vaka kring priset för en biljett för nästa vecka.

Av B Said - 14 juni 2011 14:01

Vaknade senare än vanligt idag, runt halv nio tiden. Åt frukost med föräldrarna och satte sedan igång med att tillverka en ansiktsmask av tidningspapper. Jag har sedan tidigare ett ansikte i gips, mitt ansikte. Den har jag sedan rättat till med lite Plastilina, en sorts modellera som aldrig torkar. Och sedan så har jag rivit bitar från en tidning och lagt på masken med tapetklister.Efter att ha gjort klart första lagret väntar jag nu på att den ska torka, så jag kan börja med det andra lagret.


Bilder kommer sedan eftersom jag inte skaffat kamera ännu och är beroende av min kusins kamera. Kusinen är just nu på jobbet, då får man liksom vänta.


Jag har sedan jag varit liten varit intresserad av att måla och skapa små föremål av lera och annat material. Jag älskar att släppa loss fantasin och göra sådant som annars bara existerar som en form av idé. När jag studerar har jag inte tid för det, något jag tycker är synd, det är liksom detta jag vill göra mest av allt. Synd bara att yrket som konstnär är inom ett område där konkuransen är stor och bara väldigt få lyckas tjäna sitt uppehälle på det sättet. Så har jag uppfattat det i alla fall. Så därför väljer jag att bara ha detta som en hobby på fritiden =).

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej! Yasie B.said heter jag och är född i Sverige med föräldrar från Tunisien och Marocko. Jag är en spontan och glad tjej som studerar till sjuksköterska och gör mycket annat vid sidan av.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards