Yasie

Alla inlägg den 15 juni 2011

Av B Said - 15 juni 2011 22:51

Nu är jag klar med presentasken till presenten som jag har köpt.

Det tog ett par timmar att göra färdigt den för att det var en massa lim här och där som fick tid på sig att torka. Det är också första gången jag gör en sån ask, så det krävde en hel del tålamod, här kommer lite bilder!

      

Imorgon sätter jag in bilder på hur jag har gjort det steg för steg!


Av B Said - 15 juni 2011 22:26

Wooohoo!

Har vaknat tidigt idag och gjort klart pappersmasken, den får jag måla och dekorera när jag kommer tillbaka från Tunisien (Om jag nu åker den 17:e).

Jag åkte in till stan med mamma på eftermiddagen och till vår överraskning var det REA överallt! Vi shoppade som galningar ^^. Kläderna visar jag senare.

   

Av B Said - 15 juni 2011 01:15

Nu kommer äntligen lite bilder! Ansiktet av gips är som sagt avbild av mitt aniskte, sedan har jag rättat till den lite med Plastilina, en sorts lera som aldrig torkar.  På så sätt lägger jag till delar som fösvunnit när jag arbetat fram ansiktet med form och gips.  

Därefter la jag till ögonlock men samma material.

 

Och sedan började jag med tidningspappret och tapetklister. Tidningspappret rev jag i remsor och doppade i klistret för att sedan applicera på gipset på ett sådant sätt där jag slipper få det skrynkligt och ojämnt.

Jag vet inte om detta ska göras i två eller tre lager där pappret får torka mellan varje gång, men jag ska göra det tredje lagret imorgon för säkerhetens skuld.


 

Jag har också börjat med presentasken för presenten som jag ska ge bort, men bilderna lägger jag upp imorgon.

Nu ska jag sova!

God natt på er =)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej! Yasie B.said heter jag och är född i Sverige med föräldrar från Tunisien och Marocko. Jag är en spontan och glad tjej som studerar till sjuksköterska och gör mycket annat vid sidan av.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards