Yasie

Alla inlägg den 28 juni 2011

Av B Said - 28 juni 2011 16:56

Hej igen!

Jag sitter här och tänker lite över vad kul det vore att åka ut och fiska igen.

Det är något jag brukar göra med pappa och jag älskar att spendera dagen ute i skärgården. Vi brukar åka till en plats som heter stockevik, det ligger utanför göteborg om jag inte har fel. Långt utanför =). Här kommer bilder på vår lilla utflykt som vi hade sist. Då var det jag, pappa, min man och en vän till pappa som var med.

Stockevik, tar oss ungefär en timme att köra dit. 


Yasie in person. 


Världens bästa pappa! 


Jag och älsklingen. 


Jag hade med mig studieanteckningar och hade tänkt plugga istället för att fiska, jag tänkte att det vore bättre än att sitta hemma i det fina vädret. Men jag hann gå runt lite och fotografera i skärgårdsnaturen. 


Här hade pappa fångat en stor torsk!


   

Älsklingen visar upp the catch of the day. 


  Jag och pappa!


Vi stannade inte länge den dagen, det pga pappas vän som hade ont i ryggen. Så vi åkte hem runt 5-tiden (Annars hade pappa och min man fortsatt fiska fram till kvällen.). Det var en härlig dag det =).


Ha det bra!

Av B Said - 28 juni 2011 16:08

Hej på er! Jag har inte skrivit på ett tag och det pga att jag har varit sjuk ända sedan jag kom från Tunisien, jag tror att det är influensa eller något liknande. Fram till nu har det därför inte hänt så mycket annat än att jag har varit hemma hos föräldrarna och tagit det lugnt.


Bright falling star.

Igår kände jag ett plötsligt sug för läsk, kl 11.30 på natten. I hopp om att hitta en affär öppen vid den tiden gick jag och min bror ut och skulle gå in mot hjällbocentrum när jag plötsligt såg den. Både jag och min bror var häpna över hur vackert stjärnan var (jag vet att det inte är en stjärna annars), den lyste starkt i vit med lite gröna och oranga färger och föll i en rak linje över himlen i en 30 gradersvinkel. Den var för stor och klar för att man skulle tro det, både jag och min bror sa att om den andre inte hade varit med och sett det skulle man inte ha trott sina ögon ^^.


Ansiktsmasken

Igår spenderade jag hela dagen med att försöka göra klart ansiktsmasken, det roliga med sådant pyssel är att resultatet aldrig blir vad man har tänkt sig, jag antar att det är för att jag inte planerar något i förväg utan bara börjar med en färg här och ett mönster där och sedan spontant lägger in nya saker med tiden. Alltså har jag inte speciell stil att gå efter. Bilder kommer strax och då vill gärna höra vad ni tycker =). Under natten kunde jag sedan inte sova utan drömde mardrömmar om mönster, glitter och ansiktsmasker haha.


Nu sitter jag här och försöker få i mig lite nyponsoppa. Sedan min man åkte till Tunsien har jag bott hos föräldrarna men eftersom jag är så sjuk tänkte jag att det inte är någon bra idé att smitta ner familjen så sitter ensam hemma istället, älsklingen kommer hem ikväll!


Ha en bra och solig dag!



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej! Yasie B.said heter jag och är född i Sverige med föräldrar från Tunisien och Marocko. Jag är en spontan och glad tjej som studerar till sjuksköterska och gör mycket annat vid sidan av.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards