Yasie

Alla inlägg den 16 juni 2011

Av B Said - 16 juni 2011 22:01

Hej!

Jag sitter här efter en lång dag av shopping och packande och tar för första gången på mig lite tid att sitta här med en liten skål popkorn och läsa lite i andras bloggar. Och det jag har kommit fram till är att många bloggar är så sorliga,  Många skriver en massa text som ingen orkar läsa och sätter in en bild dom googlat fram, eller så finns det dom som bara sätter in en massa bilder på kläder och skriver att dom vill köpa detta eller bara skiver ner plaggens pris.


Jag har som sagt inte bloggat länge men jag hoppas att jag snart stöter på folk (Mogna sådana) som bloggar för nöjets skull och inte för att desperat försöka få så många läsare som möjligt, och som faktist skriver något som är intressant, något som intresserar dem i all fall=).


Ha en trevlig kväll!

Av B Said - 16 juni 2011 18:29

REA överallt, då brukar jag passa på. Jag och mamam åkte in till stan på morgonen och jag handlade det sista av dom saker jag behöver till resan. Nu har jag kläder för nästan hela sommaren, finns dock fortfarande massor av saker i stan jag gärna vill ha =).

  Söta mamma! 


  Ett jättesött paraply jag hittade i MissInes i stan. Inte för att jag ser fram emot en regnig sommar men man vet aldrig =).

Synd att bilden är så suddig, dags för den där nya kameran snart.


Biljetterna till Tunisien har blivit lite billigare sedan igår, nu kostar en vecka 2000, så den har jag nu köpt och ska resa iväg imorgon. Jippiiieeeee!

Har massor att ordna och packa så ska nu iväg.

Ha det soligt!

Av B Said - 16 juni 2011 18:08

Presentasken steg för steg


Jag ska försöka få detta så kortfattat som möjligt. Det första jag gjorde var att skaffa fram material. Lite frigolit har jag limmat ihop för att få en tjockare bit. Frigoliten har jag sedan grävt ur, (om man nu säger så =)), utefter formen på presenten och klätt med tyg.

     

En skokartong med lock, skokartongen har jag klätt med dekorativt papper.

Locket målade jag svart och dekorerade med två olika band.


     

Inte så krångligt att göra, men det tar tid och kräver tålamod som sagt.

Med tiden lär man sig göra det snabbare och kanske till och med finare.


 

Ha det så bäst!

Av B Said - 16 juni 2011 17:53

När lillebror var i Paris stötte han på den här butiken!

 

Butiken är en del av ett familjeföretag som ägs av en kvinna från Sfax, min hemstad i Tunisien. Kakorna som bakas där består huvudsakligen av mandel och andra nötter. Kakorna är urgoda och jag rekomenderar er att köpa en ask kakor när ni besöker Paris, eller Tunisien för den delen. Man ska kunna hitta butiken i andra länder också. Här komemr lite mer bilder.

    Jag älskar dessa kakor, vissa är så vackert dekorerade också. 

Tack för bilderna ännu en gång bror, Love u!

Ha en trevlig dag!

Av B Said - 16 juni 2011 08:58

Hej! Underbart väder idag, vilket passar mig perfekt. Nu har jag fått tag på allergitabletterna så solen värmen har jag inget emot nu längre. Igår kom lillebror tillbaka från Paris, han hade varit där i en vecka hos kompisar och verkar ha haft det jättekul. När han sedan visar mig bilderna valde jag ut några som jag tyckte var jättefina,


French Crepes! Mmmm.. 


     


Reser man till paris bör man testa Makroner såklart! Jag vet inte om sånt finns att köpa i Göteborg, men tänker köpa det i Tunisien när jag reser dit! 



Brorsan besökte park Asterix, ett nöjesfält i Paris, men tycker att Liseberg är mycket bättre!  




Här är en bild på världens bästa lillebror =) 



Och Eiffeltornet såklart. 


 

Lillebror tycker om att fota allt, han till och med fotade skärmen när vi skypade ^^  

Thanx for the pics bro, love u!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej! Yasie B.said heter jag och är född i Sverige med föräldrar från Tunisien och Marocko. Jag är en spontan och glad tjej som studerar till sjuksköterska och gör mycket annat vid sidan av.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards